שיר חדש ליונתן ואביה

'אביה ויונתן', אביה פרחי ויונתן ליפיץ, שני קווים מקבילים שנפגשו למען יצירה משותפת.השניים עובדים ביחד על אי.פי ראשון כאשר את הסנונית הראשונה מתוכו שחררו במאי 2013 - ג'ינג'ר [הפקה מוזיקלית : תמיר גורדין ולוי בן ברוך].

אלבום מעניין ומרענן או בקיצור -

שיר טוב, אנשים טובים, אני נהנתי למקסס.

 

יהודה פוליקר מבצע את ״מוזיאון החלומות״ בהופעה

כל כמה שבועות בחודשים האחרונים אני ממקסס שיר מההופעה של יהודה פוליקר.

הפעם זה ״מוזיאון החלומות״ שיר הנושא מתוך האלבום האחרון, כייף לראות איך שיר שעזרתי להפיק באולפן מבוצע מול קהל, באולפן אפשר רק לדמיין מה יהיה בחוץ.

מוזיאון החלומות שיר הנושא של האלבום והמופע.

קניתי אלבום של מאדי ווטרס בהופעה

אז לפני כמה ימים קניתי אלבום כפול של מאדי ווטרס בהופעה, כן כן אני קונה מוזיקה באיטיונז ..
מאדי היה אחד מהבלוזיסטים הכי גדולים והרבה להקות כמו הביטלס אמרו שהושפעו ממנו.
יהודה פוליקר הגיע ביום רביעי בבוקר וראה את התמונה של האלבום על המסך שלי. מפה לשם, התחלנו לעבוד באיחור של חצי שעה..

מומלץ בחום ! 

Muddy "MississippiWaters - Live

THE CULTURE VULTURE

CVM.JPG

דיסטורשן סטריאו שנע על הציר בין חימום עדין לרעש מחורר אוזניים..
אני מייצר בעזרתו המון צבעים של דיסטורשן. מצוין לתופים, לפעמים עוזר לי מאוד עם שירה שדורשת ליכלוך.
לפעמים אני משתמש בו כדי לחמם סינטים נקיים מידי מהמחשב, ולעיתים רחוקות, כשרוצים מיקס שישמע וינטג'י, אני מעביר דרכו מיקס שלם.
משתמשים ידועים במכשיר הם הכימיקל ברדרס שמעבירים דרכו את כל הלופים שלהם.

מהאוזן-בר ועד קיסריה - איך למקסס הקלטה של הופעה

מיקס להופעה מוקלטת הוא חיה אחרת ממיקס של הקלטת אולפן. צריך להתייחס למספר נתונים בעיתיים:

• הערוצים מלאים בדליפות - בשונה מערוצי אולפן שהם בדרך כלל נקיים ומכילים רק או בעיקר את הכלי שמוקלט, ההפרדה בין הערוצים כאן לא קיימת.

• גיטרות אקוסטיות, כינור וצ׳לו - מוקלטים בעזרת הפיקאפ הפנימי של הכלי, ולכן הסאונד הוא דק וחלול יחסית.

• טעויות נגינה וזיופים בשירה ובקולות הם נפוצים מאוד - קשה יותר לשמוע את עצמך ברמת דיוק של אולפן וברוב הכלים אין אופציה לבצע מחדש.

• המיקרופונים קולטים החזרים רבים מהאולם - ברוב המקרים האולם הוא לא מושלם אקוסטית ולא ניבנה במיוחד לסוג ההופעה הספציפית הזאת, למשל אולם קונצרטים שניבנה כדי להדהד לאורך זמן בשביל קונצרטים קלסיים והוקלטה בו הופעת רוק.

 
greenday
 
 
coldplay1
 
 
mgmt

אז איך מטפלים בחיה הזאת?

• יש דליפות שאפשר להעלים על ידי עריכה או גייט, למשל בערוצי התופים, הקולות ובכלל במיקרופונים שפתוחים על הבמה ולא מנגנים לידם כרגע.

• חשוב לא להשתמש ביותר מידי קומפרסור ולעבוד יותר עם אוטומציה- הקומפרסור יגביר את הדליפות בצורה משמעותית ובכך יוסיף למיקס הרבה אינפורמציה מיותרת.

• כלים אשר הוקלטו בעזרת פיקאפ פנימי מקובל להקליט מחדש באולפן, גיטרה אקוסטית למשל תמיד תישמע דקה ולא מושכת. • פה ושם מקובל להקליט גם את השירה מחדש. בדרך כלל עדיף יהיה להשתמש באותו המיקרופון שהיה בשימוש בהופעה - חשוב מאוד לשמור על ביצוע דומה בשביל שהווידאו לא יצא מסינק.

• טעויות קטנות בנגינה אפשר לרוב לסדר בעריכה קטנה או להסתיר בעזרת אלמנט אחר במיקס.

• הסאונד שמגיע מהאולם, שירה של הקהל או מחיאות כפיים למשל, עוזר מאוד להעניק למאזין חוויה טובה יותר של ההופעה, ולכן כדאי להגביר אותו בפתיחה, בסיום וברגעים מסויימים במהלך השיר.

שתי נקודות אחרונות וחשובות שחייבים לזכור:

• לא כל ביצוע מהופעה הוא טוב מספיק כדי לשחרר לרדיו או ליוטיוב.

• כדאי להקליט יותר מהופעה אחת, ולערוך את הביצועים הטובים והנכונים מתוך כל ההופעות שהוקלטו.  


שלוש דרכים לשפר את הסאונד שלכם בגלגלצ

אחד לכמה סינגלים שאני ממסטר מוצא את דרכו לגלגלצ. זה תמיד משמח כי כולם יודעים שהרייטינג של התחנה הוא גבוה והחשיפה גדולה במיוחד.

התחנה משתמשת במחשב שידור בשביל הפלייליסט הקבוע ויש כמה דברים שחשוב לדעת עליו:

• הפורמט הוא mp2 - פורמט שרוב האולפנים לא יודעים להמיר אליו.

• כשמקמפרסים את הסאונד לפורמט הזה יכול להיווצר דיסטורשן - ועדיף לדאוג להכין את השיר ולא לסמוך על ההמרה בתחנה.

• השידור ברדיו עובר תהליכים נוספים שמשפיעים על איכות הסאונד וצריך לנסות ולהתכונן אליהם - כמו למשל שליטה חזקה בבסים ובאותיות השורקות.

חשוב לדאוג לפרמטרים האילו כדי לנצל את ההזדמנות שכניסה לפלייליסט של גלגלצ מעניקה זה לא קורה כל יום.

? למה לא מקשיבים לשיר שלי ברדיו

 .אחת הסיבות היא הפתיחה

.הפעם הראשונה בה פוגשים את השיר היא רגע חשוב וכדאי להשקיע בו קצת מחשבה

,מסעדה טובה משקיעה בעיצוב וברגע הזה שבו אתה נכנס, כמו למשל מארחת נאה, נקיון

.עיצוב מושך שמתאים לאופי האוכל ומוסיקת אווירה מתאימה, כך צריך ״להיכנס״ אל השיר

,זו יכולה להיות מנגינה או סאונד מיוחד, רעש מסתורי או מקצב, ריף גיטרה או קול מלאכי

.מה שזה לא יהיה זה צריך לתפוס את האוזן ולהכין את המאזין למה שהולך להגיע

גם אם אני יודע שבפיזמון השני יש התפתחות מדהימה אני צריך להכין את השטח

.ולקבל את פני המאזין אל השיר בצורה שתשאיר אותו ותגרום לו להסתקרן ולרצות להמשיך ולהקשיב

.לפתח תיאבון

 

:דוגמאות

...ועוד ועוד ועוד

כיתת אומן בנושא גישה למיקס וקומפרסיה

.לא מזמן העברתי את כיתת האומן הראשונה שלי

הזמנתי מוסיקאים וטכנאים שיש להם כבר נסיון כדי לדבר על מיקס ושימוש הקומפרסורים, אני מודה שנהנית

.מאוד וגם התגובות היו טובות 

 

 :) בקרוב אעלה קטעי וידאו שערכתי ובינתיים הינה תמונה 

image.jpg
‪Google+‬‏